Jarmo Hakala

SSL-varmenne parantaa Google-hakutuloksia

​Käyttäjätietojen kalastelusivut, identiteettivarkaudet sekä haittasivut viruksineen ovat tulleet viime vuosien aikana yleisemmin verkkoon. Tämän takia pankit, vakuutusyhtiöt ja verkkokaupat ovat käyttäneet jo vuosia salattua yhteyttä varmistaakseen sivuston käyttäjien tietoturvallisen asioinnin. Tänä päivänä yhä enenevissä määrin myös normaalit yr...
Miia Vainio

Markkinointiosaaja suoraan Atlantin rannalta

​Hei, olen nimeltäni Miia Vainio ja uusin lisäys Myyntivoima Yhtiöiden osaavaan tiimiin.Olen markkinointiekonomi Jyväskylästä, joka on hankkinut työkokemuksensa tuote- ja markkinointipäällikkönä pääkaupunkiseudulla. Olen rakentanut isoja kuluttajien kanta-asiakasohjelmia, etsinyt oikeat viestit ja keinot miten eri toimenpiteillä sekä vakuuttaisimme...
Merkitty asiasanoilla:
Hanna Aarnio

Yrityksen tarina on merkityksellinen asiakkaalle

​Mistä yrityksen tarina syntyy?Yrityksen tarina kertoo kaiken oleellisen yrityksen toiminnasta. Kun tarina luodaan asiakkaan näkövinkkelistä, siitä tulee merkityksellinen yrityksen toiminnan jatkuvuuden takaavalle asiakkaalle. Yrityksen on erottauduttava myös kilpailijoistaan. Jos jokainen yritys on omasta mielestään "luotettava yhteistyökumppani" ...
Miia Peurala

Visuaalista voimaa

​Olen Miia Peurala. Graafinen muotoilija ja sisustaja. Graafikon hommia olen aikaisemmin tehnyt mainostoimistossa. Hyppäsin mukaan Myyntivoima Yhtiöiden remmiin syyskuussa 2016. Otan erilaiset projektit haasteina ja pyrin oivaltamisen kautta ilahduttamaan myös vastaanottajaa. Omaan raudanlujan ja eteenpäin pyrkivän elämänasenteen. Olen varma, että ...
Jari Moisio

Digitaalisuus muuttaa maailmaa

Suunnitelmallisen sekä tuloksellisen myynnin ja markkinoinnin tekemisen tukena tarvitaan työkaluja. Perinteinen pahvinen asiakaskortti on korvautunut CRM-järjestelmällä, lehtimainonta digimainonnalla ja printtisuora on menettänyt osuutta merkittävästi sähköpostille ja nettisivuille. Koko markkinointiviestintä on muuttunut sähköisen maailman myötä. ...
Jari Moisio

Lehtimainonta ei tahdo enää toimia ja on kallista

Otsikko on suora lainaus eräästä keskustelustani yritysjohtajan kanssa. Enkä minä tuota hypoteesia lähtenyt kumoamaankaan. Perinteinen lehtimainonta menettää jatkuvasti otettaan sähköisille kanaville. Tästä esimerkkinä mainosbarometrin tilastot verkkomedia- ja somemainonnan kasvusta.Mutta miten em. muutos sitten voidaan hyödyntää tehokkaasti? Tässä...
Jarmo Hakala

Miten löydän oikean asiakkaan?

​Oikeiden asiakaskohderyhmien määrittelyyn kannattaa käyttää aikaa, koska se luo pohjan asiakkuudelle ja tuloksekkaalle myynnille. Tässä artikkelissa tarjoilemme ajatuksia joilla löytää oikeat kohderyhmät.Mitä ja miksi asiakas ostaisi meiltä?Kun lähdemme määrittelemään kohderyhmää, on ensimmäiseksi mietittävät tuote- ja palvelutasolla niiden sovelt...
Jarmo Hakala

Miksi asetan tavoitteita?

Myyjä ilman tavoitteita on kuin suunnistaja ilman karttaa. Listasimme tärkeimpiä tekijöitä, miksi tavoitteet kannattaa itselle asettaa: määrittääkseni järkevät tuotteet ja palvelut, joita alan myymään oikean suuntaisen tekemiseni hahmottamiseksi aktiivisuuden tiedostamiseksi, jotta uudistaisin asiakashankinnanjos en määrittele kaupan ...
Jari Moisio

Näin parannetaan kaupan todennäköisyyttä

Kaupan klousaaminen tapahtuu yleensä asiakastapaamisella, mutta sekin vaatii huolellisen pohjatyön onnistuakseen. Jotta yrityksen myynnin tuottavuus on kohdillaan, asiakashankinnan on oltava tehokasta. On siis erityisen tärkeää vaikuttaa myyntiprosessiin jo ennen ensimmäistä kontaktointia sekä koko matkan aikana kohti asiakkaan ostopäätöstä.Olemme ...
Jari Moisio

Kaikki liidit ovat samanarvoisia?

Kun asiakas saapuu yrityksen verkkosivuille, kivijalkakauppaan tai vaikkapa ottaa puhelimella yhteyttä myyjään, on kyseinen ostajakandidaatti kiinnostunut yrityksen tarjonnasta. Toisinsanottuna myyjä on tiedostanut henkilön tai yrityksen, joka on kiinnostunut yrityksen tarjoamista palveluista tai tuotteista. Tätä ostajaa kutsumme liidi...
Jarmo Hakala

10 vinkkiä sähköpostimarkkinointiin

Sähköposti on edelleen tärkeä kanava markkinointiviestinnässä. Sähköpostimainonta koetaan herkästi häiritsevänä. Varsinkin sisällön ollessa huonosti suunniteltua tai kohdennettua.Tästä huolimatta sähköpostia käytetään erityisesti B2B-markkinoinnissa, koska se tavoittaa asiakkaat ja oikein käytettynä viestin kohdentaminen on erittäin tarkkaa ja site...
Aleksandra Labanova

Markkinointiautomaatio-järjestelmät: enemmän asiakkaita vähemmällä

Ensinnä haluaisin esitellä itseni. Nimeni on Aleksandra ja synnyin Pietarissa, Venäjän kauniissa kulttuuripääkaupungissa, joka on todella lähellä uutta kotiani, Suomea. Valmistuin Pietarin valtiollinen teknologian ja suunnittelun yliopistosta PR erityisasiantuntijaksi. Työskentelin neljä vuotta PR managerina B2B-sektorilla ja hoidin menestyksekkääs...
Merkitty asiasanoilla:
Jari Moisio

Markkinoinnin automaatio myynnin tukena

Luin Myynti & Markkinointi -lehden artikkelin jossa myyntivalmentajat Mika D. Rubanovitsch ja Tero Nieminen kävivät läpi myynnin muutosta. Ja tottahan se on: Pelkkä verkkosivujen sisältö ei enää tyydytä ostajan tiedon nälkää vaan hän kaipaa vuorovaikutusta jo ennen ensimmäistä tapaamista. Ja ennen kaikkea tärkein seikka, kylmi...
Sami Viitanen

Muutosvastarinta

​Muutos tai uudistuminen on useimmiten, ja varsin monien ihmisten mielestä, rasittava prosessi. Rasittava konkreettisessa mielessä, siksi että se kuluttaa voimavarojamme. Suhtautumistamme toki muuttaa se koemmeko muutoksella tavoitellun asian mieluisaksi vai onko se meistä suunta huonompaan, mutta yhtä kaikki meidän tarvitsee tehdä töitä muutoksen ...
Soili-Maria Seppälä

Miksi suunnitelmat eivät toteudu?

​Vuosi 2016 lähestyy ja uusi vuosi on hyvä alkaa ryhdikkäästi. On siis suunnitelmien toteuttamisen aika.Ensin on hyvä vilkaista taaksepäin. Miten vuosi 2015 lähti liikkeelle, ja onko vauhti riittänyt vuoden loppuun asti? Onko ollut aikaa oikeisiin asioihin, oikeaan aikaan? Onko saavutettu tavoitteet, jotka on asetettu? Jos ei, niin miksi?Suunnitelm...
Merkitty asiasanoilla:
Jari Moisio

Pitääkö markkinoinnin olla älykästä? [Video]

Jari Moisio

Tehokkuutta markkinoinnin suunnitteluun ketteryydellä?

Hyvätkään markkinointisuunnitelmat eivät toteudu aina. Syitä on monia aikatauluongelmista yllättäviin muutoksiin yrityksen sisällä tai ulkopuolella. Jätän ne ruotimatta tässä artikkelissa, koska tärkeintä on kuitenkin tehdä suunnitelma jolla onnistutaan.Mallia ohjelmistokehityksestä?Ohjelmistokehityksessä on käytetty jo vuosia ketteriä menetelmiä j...
Jari Moisio

Miten palvelu toimii erottuvuustekijänä [Video]

Jari Moisio

Hyväkään myyjä ei pärjää pelkillä puheilla [Video]

Jari Moisio

Mihin ostamisen muutos on vaikuttanut? [Video]

Jari Moisio

Miten ostokäyttäytyminen muuttuu? [Video]