Jari tuo muutosvoimaa yrityksien markkinoinnin ja myynnin tekemiseen. 20 vuoden kokemus markkinointiviestinnästä on kypsyttänyt hänestä moniosaajan jolla ei mene jauhot suuhun kiperimmissäkään tilanteissa.

Jari Moisio

Digitaalisuus muuttaa maailmaa

Suunnitelmallisen sekä tuloksellisen myynnin ja markkinoinnin tekemisen tukena tarvitaan työkaluja. Perinteinen pahvinen asiakaskortti on korvautunut CRM-järjestelmällä, lehtimainonta digimainonnalla ja printtisuora on menettänyt osuutta merkittävästi sähköpostille ja nettisivuille. Koko markkinointiviestintä on muuttunut sähköisen maailman myötä. ...
Jari Moisio

Lehtimainonta ei tahdo enää toimia ja on kallista

Otsikko on suora lainaus eräästä keskustelustani yritysjohtajan kanssa. Enkä minä tuota hypoteesia lähtenyt kumoamaankaan. Perinteinen lehtimainonta menettää jatkuvasti otettaan sähköisille kanaville. Tästä esimerkkinä mainosbarometrin tilastot verkkomedia- ja somemainonnan kasvusta.Mutta miten em. muutos sitten voidaan hyödyntää tehokkaasti? Tässä...
Jari Moisio

Näin parannetaan kaupan todennäköisyyttä

Kaupan klousaaminen tapahtuu yleensä asiakastapaamisella, mutta sekin vaatii huolellisen pohjatyön onnistuakseen. Jotta yrityksen myynnin tuottavuus on kohdillaan, asiakashankinnan on oltava tehokasta. On siis erityisen tärkeää vaikuttaa myyntiprosessiin jo ennen ensimmäistä kontaktointia sekä koko matkan aikana kohti asiakkaan ostopäätöstä.Olemme ...
Jari Moisio

Kaikki liidit ovat samanarvoisia?

Kun asiakas saapuu yrityksen verkkosivuille, kivijalkakauppaan tai vaikkapa ottaa puhelimella yhteyttä myyjään, on kyseinen ostajakandidaatti kiinnostunut yrityksen tarjonnasta. Toisinsanottuna myyjä on tiedostanut henkilön tai yrityksen, joka on kiinnostunut yrityksen tarjoamista palveluista tai tuotteista. Tätä ostajaa kutsumme liidi...
Jari Moisio

Markkinoinnin automaatio myynnin tukena

Luin Myynti & Markkinointi -lehden artikkelin jossa myyntivalmentajat Mika D. Rubanovitsch ja Tero Nieminen kävivät läpi myynnin muutosta. Ja tottahan se on: Pelkkä verkkosivujen sisältö ei enää tyydytä ostajan tiedon nälkää vaan hän kaipaa vuorovaikutusta jo ennen ensimmäistä tapaamista. Ja ennen kaikkea tärkein seikka, kylmi...
Jari Moisio

Pitääkö markkinoinnin olla älykästä? [Video]

Jari Moisio

Tehokkuutta markkinoinnin suunnitteluun ketteryydellä?

Hyvätkään markkinointisuunnitelmat eivät toteudu aina. Syitä on monia aikatauluongelmista yllättäviin muutoksiin yrityksen sisällä tai ulkopuolella. Jätän ne ruotimatta tässä artikkelissa, koska tärkeintä on kuitenkin tehdä suunnitelma jolla onnistutaan.Mallia ohjelmistokehityksestä?Ohjelmistokehityksessä on käytetty jo vuosia ketteriä menetelmiä j...
Jari Moisio

Miten palvelu toimii erottuvuustekijänä [Video]

Jari Moisio

Hyväkään myyjä ei pärjää pelkillä puheilla [Video]

Jari Moisio

Mihin ostamisen muutos on vaikuttanut? [Video]

Jari Moisio

Miten ostokäyttäytyminen muuttuu? [Video]